wtorek, 26 listopada 2013

Scrapbooking- o co tu chodzi?

Scrapbooking, czyli tajniki przyklejania kolorowych kartek:)

  Dla tych, którzy z rękodziełem są "na TY"i żyją nim na co dzień, to co tu napisze nie będzie niczym odkrywczym. Chciałabym jednak opowiedzieć trochę o tym SCRAPOWYM świecie tym, którzy jeszcze nie mieli okazji się z nim spotkać. Myślałam, że takich osób nie ma;), a tu proszę -jest i to całkiem sporo. Tak więc do WAS- moi nienaznaczeni uzależnieniem od nożyczek, kolorowych papierów, stempli i tym podobnych sprzętów- będzie ten post.

    Scrapbooking jest to technika ozdabiania kolorowymi papierami i innymi dodatkami, kartek albumów. Teraz również zawiera się w niej wykonywanie kartek okolicznościowych jak również okładek płyt, zaproszeń, opakowań  na prezenty. Tego wszystkiego co da się ozdobić kawałkiem papieru, tuszem bądź innym elementem zdobniczym. Sama nazwa pochodzi od Scrapbook czyli nazwy albumu ze zdjęciami ozdobionego w taki właśnie sposób. W Stanach zjednoczonych jest to jedno z najpopularniejszych hobby. Scrap zna tam prawie każdy, a przynajmniej co trzecia osoba ma coś wykonanego tą techniką w domu.

    Od czego zacząć? Tradycyjnie rozpoczęlibyśmy od ozdabiania albumu. Dziś jednak chciałam Wam przedstawić dwie kartki wykonane tą metodą. Możliwości są nieograniczone. Nie ma też jasno wytyczonych zasad, których trzeba się ściśle trzymać. Scrapbooking pozwala na wszystko:).
Do wykonania poniższych kartek użyłam jedynie nożyczek i nożyka do precyzyjnych cięć. Można zaopatrzyć się oczywiście w bardziej specjalistyczny sprzęt, ale na początek to w zupełności wystarczy. Niezbędne natomiast są kolorowe kartki, kartony. Papier kolorowy też może się przydać;). Wybór papierów do scrapbookingu jest ogromny. Ja wykorzystałam papier do scrapowania  oraz papier wizytówkowy. Oczywiście im więcej dodatków i bardziej rozbudowana wyobraźnia tym lepiej. Choć ja jestem raczej za minimalistyczną formą. 
Większość elementów przyklejam do siebie klejem Magic. Jeśli chciałam, żeby któryś bardziej odstawał- użyłam kleju na gorąco. Oto co powstało.









Jak Wam się podobają?
W przygotowaniach kartki świąteczne;).
Miłego dnia:)

Papiery i inne ozdoby do scrapbookingu możecie znaleźć tutaj;)

Jaga

2 komentarze:

  1. Kiedyś chciałam spróbować tej techniki... ale nie mozna ciągnąc wielu srok za ogon pomyslałąm i zrezygnowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. podziwiam...wspaniała technika
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń